יצירת פרופיל GMB

סיימון בר
פורסם ע״י
פורסם ב
9/5/2022
פ

רופיל Google My Business הוא פרופיל עסק שנועד לחיפושים בגוגל במנועי החיפוש ובמפות. השירות הוא חינמי וידידותי ומטרתו היא לאפשר לכל בעלי העסקים לנהל תדמית דיגיטלית בסיסית במנוע החיפוש.

באמצעות עריכה פשוטה, פרופיל GMB מלא יוכל לספק לא מעט פרטים על בית העסק שלכם כגון: כתובת, אתר, לינק לקביעת פגישות, תמונות, מוצרים, פוסטים, שינויים בזמני קבלת קהל, ביקורות, טלפון, שאלות ותשובות ועוד (ממש כמו מיני-אתר).

Google My Business
פרופיל Google My Business לדוגמה

למה שאקים פרופיל?

למען האמת יש לא מעט סיבות שנשתמש בשירות אך נדבר פה על ארבעת הסיבות העיקריות.

קידום מקומי (Local SEO)
שירות זה מהווה חלק מהותי בקידום המקומי של העסק שלכם, השילוב של GMB עם Google Maps מאפשר לאנשים בסביבתכם לראות את פרופיל העסק שלכם ביחוד בקרבת מקום של בית העסק (מתאים בעיקר לעסקים פיסיים קטנים ובינוניים).

קידום כללי (SEO)
מחקרים מוכיחים כי בעלי עסקים עם GMB מקודמים טוב יותר בגוגל והעסקים שלהם מופיעים במקומות אורגניים גבוהים יותר.

שירות בחינם
השירות הוא לגמרי בחינם ולא דורש מאיתנו הוצאה כלל, אנו יכולים לשתף את הפרופיל ואף לבנות אתר עם הכלים של Google בפשטות וללא עלות.

חווית משתמש נוחה
קל מאוד לנהל את הפרופיל, הממשק מאוד אינטואיטיבי וכולל גם אפליקציה שמאפשרת עדכונים נוחים מהנייד

Google Maps
דוגמה לקידום מקומי ב- Google Maps

איך מקימים פרופיל?

דרישות:
  • חשבון Google/Gmail
  • מיקום פיסי אליו תשלח גלוית אימות
שלב 1 - כניסה

כניסה לממשק הניהול של GMB באמצעות חיפוש בגוגל או כניסה לקישור.

שלב 2 - רישום בית עסק

נזין את שם בית העסק והקטגוריה שלו, מיקום פיסי, פרטים ליצירת קשר (טלפון, מייל ואתר) וכתובת שאליה תשלח גלויה בדואר עם קוד על מנת לאמת שאתם בן אדם אמיתי.
עד שלא נאמת את זהותנו הפרופיל לא יפורסם אך נוכל להמשיך לערוך אותו.

מסך יצירת פרופיל ב- GMB

טיפים לעריכת הפרופיל

עדכון כל פרטי העסק

עליכם להוסיף כמה שיותר פיסות מידע על בית העסק שלכם: זמני פעילות, שם העסק, תיאור, קישורים לאתרים, שירותים, תאריך הקמה ועוד.
שימו לב שבשם ובתיאור העסק יש עדיפות להשתמש במילות מפתח רלוונטיות כמו: מיקום, שירותים וכו׳.

פרסום פוסטים

פרסום פוסטים גם כן מקדם את הפרופיל שלכם, נסו לתת פוסטים עם משמעות ללקוחות ולנסות לשאול את עצמכם מה הלקוחות שלי היו רוצים לראות פה, מה הם שואלים את עצמם ואיך אני יכול להניע אותם לפעולה.

הוספת ביקורות

בקשת ביקורות היא נושא חשוב, עליכם לבקש כמה שיותר ביקורות מהלקוחות, אם אתם עסק פיסי אפילו תצרו מודעה במקום הנראה לעין. נושא הביקורות יראה ללקוחות אחרים את רמת המוצר והשירות שלכם לצד קידום.

הוספת תמונות, שירותים ומוצרים

בפרופיל העסק יש לנו את האופציה להוסיף תמונות והסברים על המוצרים והשירותים שלנו.
מחקרים מוכיחים שפרופילים עם למעלה מ-100 תמונות מקבלים יותר שיחות טלפון (520%), יותר צפיות (920%) ויותר בקשות ישירות (2,717%) משאר העסקים.
הנה כמה דוגמאות לתמונות שניתן להעלות: תמונות של המשרד מבפנים ומבחוץ, תמונות של הצוות, תמונות של מוצרים או שירותים ועוד.

עדכונים שוטפים

אחד העדכונים שהכי מקדמים לכם את פרופיל זה עדכון שוטף, לדוגמה בימי חג או ימים לאומיים בהם יום העבודה נגמר מוקדם יותר עלינו לעדכן את הפרופיל, עדכוני קורונה ועוד. לרוב גוגל ידאגו לתזכר אתכם במייל לעדכונים אלה, שימו לזה לב ובכל מייל כזה תצרו עדכונים במקרה וקיימים.

סרגל הניווט של GMB

סיכום

פרופיל GMB הוא חובה לכל בית עסק, השימוש הנרחב שלו במנועי החיפוש של גוגל לצד הקידום המקומי בחיפוש במפות יוצר קידום חזק ומקום מרוכז בו ניתן לעדכן את הלקוחות בעדכונים, מי מאיתנו שידע לתחזק את הכלי הזה יקבל כלי עוצמתי - וכל זה בחינם!

כחלק משליחת הפרטים הינכם מסכימים לשליחת מסרים פרסומיים.
אנו מתחייבים לא לשתף את פרטיכם עם גורמים נוספים [מדיניות פרטיות]
תודה רבה!
הבקשה נקלטה (-;
אירעה תקלה בשליחת הנתונים, נסו שנית.

הצטרפו
לרשימת התפוצה שלנו

הצטרפו לקהילה שלנו

@iconagencyil